Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Fortsetter du å benytte dette nettstedet aksepterer du bruk av våre informasjonskapsler. Du kan endre dette i dine innstillinger for nettleseren.

Topp tre i Norge

Publisert 29.januar 2021

2020 ble et fantastisk år for Møller Bil Drotningsvik. I tøff konkurranse med over 70 andre Volkswagen-forhandlere ble de nominert til årets forhandler.

-Etter flere år med god utvikling fikk vi endelig en bekreftelse på den harde innsatsen som våre drøyt 40 ansatte har lagt ned hver dag i 2020. Selv om vi dessverre ble slått på målstreken er vi strålende fornøyd i en så tøff konkurranse med så mange gode Volkswagen-forhandlere, forteller daglig leder, Pål Even Gravdal hos Møller Bil Drotningsvik.

Kåringen gjøres hvert år av Volkswagen-importøren Harald A. Møller. En rekke kriterier ligger til grunne som økonomiske resultater, kundetilfredshet, vekst og posisjonen i lokalområdet.

Pål Even Gravdal Møller Bil Drotningsvik.jpg

Bilde: Daglig leder Pål Even Gravdal er strålende fornøyd med innsatsen til alle de ansatte i 2020.

Hva har dere gjort bra i 2020?

-Det har værende et krevende år på grunn av pandemien, men våre ansatte har vært endringsvillige og tilpasningsdyktige til situasjonen. De har løst kundenes utfordringer og behov som aldri før. Vi ser at kundetilfredsheten har nådd et nytt nivå for alle avdelinger på huset og det er en viktig rettesnor for oss. Vi har mange kunder, men ingen å miste, forteller Gravdal før han legger til;

-Salgsavdelingen har solgt og levert mange biler i 2020 til tross for permitteringer i en kortere periode før sommeren. Siste halvåret ble ekstra travelt knyttet til utlevering av mange ID.3er og med den situasjonen hele verden er i måtte vi tenke nytt rundt utleveringer. Vi laget en utleveringsfilm som tok for seg bilens viktige funksjoner og sendte til kundene. Selgerne har også imponert med salg av tilleggsprodukter- og tjenester som vinterhjul, dekkhotell, takstativ, lakkbehandling og innredning. Delelageret har levert noen prestasjoner det lukter svidd av både til kunder over disk og til eget verksted. Fortsetter vi til verkstedet har de levert en utrolig stå-på-vilje gjennom fjoråret, forteller Gravdal før kollega og servicemarkedssjef Kari Wie fortsetter;

-Verkstedet har virkelig stilt opp i 2020 og mekanikerne har jobbet overtid for å få unna arbeid når det har vært lengre ventetid enn vi skulle ønske. Vi organiserte en todelt ferie for å være mest mulig beredt i alle ledd gjennom sommeren når mange var avhengig av bilen for Norgesferie. Våre kompetente ansatte tar den gode prestasjonen innover seg og er stolte over innsatsen som de alle er en viktig del av, forteller Wie.

Hva slags "boost" gir dette i 2021?

-Det gir en sterk stolthetsfølelse over den jobben vi gjør hver dag. At andre legger merke til våre leveranser og gir oss annerkjennelse fyller oss med energi, og det trenger vi alle. Vi er nå klare til å yte enda bedre i det nye året, avslutter Gravdal.